BÄST i klassen..


...Nä faktiskt inte, det var 4 st som hade 28 o mer (max 30) av 25 personer o mer att skryta om var att det är en känd person som undervisat oss (googlade namnet: 34 200 träffar, men BARA 91 st på hans namn i fulla)..

Nog med skryt!!

Jag scka haa en kosmåpålitan, tackk!


Nä jag bara skoja, var faktiskt ganska nykter (vet att folk kommer att protestera, men med tanke på vad jag drack o HUR mycket så var jag ganska nykter), men bilden representerar inte min bästa sida (nämligen ryggen;))

Var alltså ute med mina classmates (en av de fastnade på fotot, se ovan) & c:o o summan av kvällen var att det lär dröja ett tag innan jag går ut igen... Tog minst 2 dygn innan jag fick orken tillbaka....



PS.. Har alltid velat träffa en manlig borderline; Så när träffar jag en om inte denna kvällen när jag MINST önskar det o dessutom i slutet då man inte pallar höra: "bla, bla, bla.." från ens en normal person (Ivarsson-syndromet). Kvällen var i övrigt kul..

You all are LooOOOOoosers...


Dottern har en självkänsla som jag avundas på; Hon är coolast, tuffast o snyggast, ni andra är looosers!


Ps..jag är är hennes mamma o vi alla vet att barn ärver mest från mamman...

Inget liv??

Fick en uppenbarelse i går kväll och detta är höjden på patetism: Jag lever för att se Hem till gården varje dag (12.25 på tv4).
Igår satt jag och pluggade hemma när telefon ringde, det var från dagis, lilltjejen hade ramlat och fått in två stenar djupt i handen, detta var vid 11.30. Jag sprang o hämtade henne samtididigt som jag satte mig i telefonkö på vårdcentralen. När vi kom hem från dagis så försökte jag pilla ut stenarna själv (för jag ville inte till doktorn av 2 anledningar: Lilltjejen är livrädd för dem o hem till gården var snart på tv). Tack o lov så var det inga stenar i såret, det var bara skitigt, så när vårdcentralen ringde upp (mitt i hem till gården, lillan sov midda), så sa jag som det var och hon höll med mig (puhh), dem kunde ändå inte göra mer än det jag gjort. Vilken tur vi hade!! Lilltjejen fick komma hem o sova hemma UTAN att behöva gå till doktorn, jag fick ta hand om min lilla älskling o se på hem till gården utan att behöva prioritera (hon sov ju gott). Livet har verkligen förmåga att effektivisera sig själv o göra det bästa av situationerna!!
Slutsats: JAG ÄR PATETISK!

Jämställdhet?


Jag ger er "killarna" i min klass..snyggare utan än med tröja;)

Var faktiskt ute själv (andra bruden återbudade) med killarna för ett tag sen o måste säga att det var längesen jag hade så kul. Mottot för kvällen var "verka finare än vad du är", vilket resulterade i att jag drack cosmopolitans hela kvällen lång. Det blev många garv den kvällen...

Vi ska faktiskt ut nu på lördag igen o då följer även "hon-som-inte-kunde-men-kan-nu" med.. Förslag till nya motton för kvällen??


PS. Vi har fler i vår klass så klart, men eftersom vi är 27 st o det bara är två killar så är det lite anmärkningsbart, men annars så har vi: Florence Nightingale, stirröga, pillepär, utan handen, boken, djupet, åtti, antiallt osv.

Hur fotar man Ångest?

Jag har haft lite ångest över att jag släppt efter för det här med blogg, men gillar ju tanken av att skriva om MIG o vad som faller MIG in o när det passar MIG. Har ju varit lite emot det eftersom det främjar storhetsvansinne eller megalomi (min käre mans favvo-ord om mig), men känner att jag kan hålla distansen än så länge o min man har aldrig rätt i vilket fall som helst.

För att verkligen säkerhetsställa mitt omdömme av val, så berättar jag för våra mycket goda o nära vänner om min blogg, för att se vad dem tycker. Eftersom allt annat jag gjort eller gör möts av asgarv, som när jag berättade om att jag försökte bleka tänderna (dricker mkt te, gör dock svinont o har bara gjort det 1 g), färgade mina ögonfransar(kunde inte sminka mina ögon på 2 v. efter en ögonlaseroperation, vem vill se ut som en sliten polack?), har Hem till gården som favvo-serie, döpte vår hund till Jean-Pierre osv. , så förväntade jag mig det här också.. o mycket riktigt, garvet kom men tystnade snabbt o inom 24 h så skaffade dem sig en egen blogg!
HA, HA, HA, HA, HA, HA (halvpolsk asgarv, tänk hysteri)
Kan det vara så att JAG har blivit en trendsättare???
Kanske mindre troligt, men mer troligt att jag har hittat ett par vänner som liknar MIG mer än nån annan (stackare)... Check it out: http://manssons.blogspot.com

PS..Glömde tillägga att frugan är halvpolska som jag, två barn som vi, samma hund som vi, ny bil som vi..listan kan göras lång o obehaglig, somebody call for 911...

Vissa saker ändras aldrig!


Var på en julmarknad i julas(?) där jag vann ett pris bestående av en bunt med gamla serietidningar. Sedan den dagen har jag förgyllt mina kvällar med en dos av nostalgi o njutning. Förstår inte folk som vill läsa en psykologisk thriller innan dem går o lägger sig. Vad ger det för drömmar? Eller en kärleksnovell..kom igen..Get real..

Nä tacka vet jag KALLE ANKA; För overkligt för att vara verkligt!

Jag kommer väl aldrig att bli litterär o allmänbildad som min man som läser böcker efter böcker, men vill jag bli som han då??

No way José! Att t.e.x läsa en Don Rosa serie slår allt o onnehåller allt; Detaljer, humor, IRONI, äventyr, kärlek, spänning. You name it, it got it!! Nu läser jag visserligen gamla tidningar från
-78 o framåt och det har säkert ändrat sig en del, men vem bryr sig, Kalle Anka är o förblir densamme trots ny kostym! (nä det ÄR sant, jag är 30 år)
PS.. Kolla in reklamerna på vänster sida, nostalgi på högsta nivå!

En lång och härlig dag har passerat. Solen har strålat o det har varit värme upp mot 25 grader. Jag är nöjd med mina solkyssta kinder, sätter mig ner vid köksbordet , lutar mig tillbaka, stödjer mitt huvud i mina händer o känner mig cool o kanske lite krampig om axlarna.... Nä jag känner mig krampig, livet är gött, (ta foto nu för f-n då, save the moment) KLick o nu är det sparat.
Granskar fotot som är helt tvärtom vad jag känt, cool my a**, behån syns ju, o krampigheten måste sitta i benen,men så är livet: Inte alltid lika snyggt på bild!


PS.. Vill du prenumerera på mina kloka ordspråk, anmäl dig nu o få för endast 1 299 kr/mån, 1 st kloka-ord i veckan.
"Om du inte har det får du det!" ( detta debiterar jag inte för)

housewife to be??


Jag är en, vad jag anser, en bra mor. Jag sätter på barnen rena kläder varje dag, borstar deras tänder o hår innan dagis, tar det lugnt på vägen dit o hämtar dem så tidigt jag kan. Väl hemma serverar jag dem mellanmål, lite Lidl-plättar, lite hallonsylt o ett glas mjölk/pro-viva.

Va?? Köper inte du dina plättar också? Inte kan man göra dem själv, det är ju som att stycka en ko för att få en bit nöt.. Billigare, näää, Lidl är ju skitbilligt..

OKEJ, jag har fattat, man kan göra dem själv o dem blir tom mkt godare o dessutom utan konserveringsmedel (men gör inte det att barnen lever längre??)

Här är i alla fall resultatet, MVG om jag får säga!!!
Ps.. Jag VET att där är nån pannkaka under, men jag har alltid velat att vända dem i luften med stekpannan o hur gör man det utan attt tillaga pannkakor (den du!)

snäll dotter..


Som den goda dottern jag är, hämtade jag min far o hans dam på svågertorp när dom kom hem från en portugal-tripp. Jag körde o lämnade dom också, jag är en mycket snäll dotter utan baktankar, men vad jag glömde fråga när jag så villigt ERBJÖD mig själv att hämta o lämna, var vilka tider!! Lämna 04.45 tisdag o hämta 23.40 fredag 13 ... som jag körde min fars bil lite extra..

Alla hade såå kul..


Åter igen, bilden talar för sig själv. Och 5 minuter senare gick alla hem.. (men klockan var faktiskt över oo.oo och vi hade faktiskt en trevlig, vuxen kväll, bye 20-års åldern;))

Alla hade såå kul..


bilden talar för sig själv..

Alla hade såå kul..


Prattoka som älskar sina skämt längst till vänster, "jag skrattar lite så kanske hon slutar snabbare" brevid, "det handlar om att ha rätt fest attityd-Wohooo!!" näst längst till höger & "Hjälp mig härifrån"längst till höger..

Så här fint dukat var det på min 30-års fest (var för några månader sen, men So what?)

Skräckinjagad pirat?
Dottern som påskkärring..

Och sist men inte minst.. Mig själv..

Vår hund, Jean-Pierre..

Vinnaren av The Jimson-cup 2007 & även min man..

Störste..

Presentation av min familj..


Yngste o även den den tystaste ?!